Covid-19

Ενημέρωση

  • Οδηγίες για αντιμετώπιση των επιπτώσεων του κορωνοϊού σε εργασιακούς χώρους [εδώ]
  • Οδηγίες προστασίας από αναπνευστική λοίμωξη από το νέο κορονοϊό [εδώ]
  • Οδηγίες ψυχολογικής υποστήριξης των πολιτών [εδώ]
  • Ερωτήσεις – Απαντήσεις [εδώ]
  • Μύθοι για τον Covid-19. Επιστήμονες αποκαθιστούν την αλήθεια [εδώ]
  • Covid-19. Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών [εδώ]
  • Ενημερωτικό υλικό για τη χρήση μάσκας [εδώ]

Βίντεο

  • Κορονοϊός: Ποια είναι τα κύρια συμπτώματα [εδώ]
  • Οδηγίες για πρόσβαση σε ιατρό [εδώ]
  • Τι μπορώ να κάνω για να προστατεύσω τον εαυτό μου και τους γύρω μου; [εδώ]
  • Οδηγίες για τη χρήση μάσκας [εδώ]

Επισκόπηση

  • Παγκόσμιος χάρτης και βάση δεδομένων του Covid-19 [εδώ]
  • Εκθέσεις – στατιστικά δεδομένα του Covid-19 στην Ελλάδα [εδώ]
  • Ημερήσια επισκόπηση της πορείας του Covid-19 στην Ελλάδα [εδώ]
  • Χάρτης υγειονομικής ασφάλειας και προστασίας από τη λοίμωξη Covid-19 [εδώ]
  • Έντυπα βεβαιώσεων κυκλοφορίας και οδηγίες προς τους πολίτες [εδώ]

Τηλεφωνικές γραμμές

Γραμμή 24ωρης λειτουργίας για πληροφορίες σχετικά με τον κορονοϊό Covid-19:
11 35

Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης για τον κορονοϊό Covid-19. Οργανώνεται υπό τις επιστημονικές κατευθύνσεις και την εποπτεία της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών:
103 06:
– Ψυχολογική υποστήριξη. Όλο το 24ωρο.
– Ψυχιατρική βοήθεια σε πάσχοντες από ψυχικό νόσημα. Καθημερινά, 08:00-20:00.
– Ψυχολογική υποστήριξη παιδιών και οικογενειών. Όλο το 24ωρο.
– Ψυχολογική υποστήριξη υγειονομικού προσωπικού. Καθημερινά, 08:00-20:00.
– Κοινωνική υποστήριξη. Καθημερινά, 08:00-20:00.

Η 7η Υγειονομική Περιφέρεια Κρήτης θέτει σε λειτουργία δύο τηλεφωνικές γραμμές συμβουλευτικής και ψυχολογικής υποστήριξης:
2813.404.427: Αφορά στα άτομα που νοσούν από το νέο κορωνοϊό, τα οποία τίθενται σε κατ’ οίκον απομόνωση, το οικογενειακό τους περιβάλλον και κάθε ενήλικα πολίτη, που εμφανίζει αγχώδεις εκδηλώσεις και φοβίες λόγω της νόσου.
2813.404.426: Αφορά στη συμβουλευτική και την ψυχολογική υποστήριξη γονέων παιδιών, εφήβων και νέων, που εμφανίζουν αγχώδεις εκδηλώσεις και φοβίες, λόγω του νέου κορωνοϊού.
Και οι δύο τηλεφωνικές γραμμές λειτουργούν καθημερινά και τα Σαββατοκύριακα, από τις 9:00 το πρωί έως και τις 21:00 το βράδυ, με τη συμβολή και υποστήριξη επαγγελματιών – λειτουργών ψυχικής υγείας της 7ης Κρήτης, καθώς και συνεργαζόμενων εθελοντών ιδιωτών (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχίατροι), οι οποίοι παρέχουν υποστήριξη σε συνανθρώπους μας που χρήζουν ανάγκης, λόγω της κρίσης που βιώνουμε.

«Είμαστε δίπλα σας»: Γραμμή Βοήθειας και Πλατφόρμα Ηλεκτρονικών Αιτημάτων από τον Δήμο Ηρακλείου για την εξυπηρέτηση των ευπαθών ομάδων:
2813.409.990: Γραμμή Ψυχολογικής Υποστήριξης λειτουργεί από τις 8 το πρωί έως τις 8 το βράδυ. Οι ψυχολόγοι του Δήμου Ηρακλείου συνομιλούν καθημερινά και παρέχουν συμβουλές στους ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη.
2813.409.999: Η Γραμμή Βοήθειας λειτουργεί από τις 8 το πρωί ως τις 8 το βράδυ. Οι δημότες που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες μπορούν να καλούν και να καταθέτουν τα αιτήματά τους, για ζητήματα όπως αγορά φαρμάκων, προμηθειών, ειδών πρώτης ανάγκης κ.λπ. και εν συνεχεία, οι υπηρεσίες του Δήμου να τα αξιολογούν και να τα ικανοποιούν, στο μέτρο του εφικτού. Αιτήματα θα μπορούν να υποβάλλονται και ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα που δημιουργήθηκε για αυτόν τον σκοπό [εδώ]

Για γονείς

  • Οδηγίες ΕΟΔΥ για γονείς – κηδεμόνες [εδώ]
  • «Συζητείστε και στηρίξτε τα παιδιά σας στον καιρό της πανδημίας». Προτάσεις της Μέριμνας προς τους γονείς. Μπροστά σε ανατρεπτικά γεγονότα ζωής, η ενίσχυση της αίσθησης ασφάλειας των παιδιών αποτελεί τον πιο σημαντικό στόχο για την αποτελεσματική στήριξή τους. Για να νιώσουν ασφαλή, είναι απαραίτητο να συζητήσουμε μαζί τους όσα συμβαίνουν την περίοδο της πανδημίας, να τα ακούσουμε και να ανταποκριθούμε στις ανάγκες τους, καθώς βιώνουν πρωτόγνωρες εμπειρίες στη ζωή τους. Μπείτε στην είδηση και διαβάστε το πλήρες κείμενο [εδώ]
  • «Οδηγός για γονείς: Πώς να μιλήσουμε στα παιδιά μας για την πανδημία του κορονοϊού και να αντιμετωπίσουμε μαζί την κρίση». Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παιδιών & Εφήβων Αθηνών, το οποίο λειτουργεί στο Γενικό Νοσοκομείο Παίδων «Παναγιώτη και Αγλαΐας Κυριακού». Όλοι είμαστε πλέον ενημερωμένοι για τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνουμε, την αναγκαστική παραμονή στο σπίτι και τη σχολαστική τήρηση των κανόνων υγιεινής και προστασίας από τον κορονοϊό. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στην εισαγωγή του Οδηγού για τους γονείς, δεν είναι πάντοτε εύκολο να μιλάμε με τα παιδιά μας για σοβαρές και επείγουσες καταστάσεις δημόσιας υγείας, ούτε να διαχειριστούμε τις νέες συνθήκες ζωής, το άγχος και τον φόβο που προκαλούν, και πολύ περισσότερο την απομόνωση στο σπίτι και την επακόλουθη έντονη ψυχολογική πίεση [εδώ]
  • «Μαζί στο σπίτι μας». Δραστηριότητες δημιουργικής έκφρασης και ενίσχυσης των δεξιοτήτων σε βασικούς τομείς ανάπτυξης των παιδιών. Για γονείς και ενήλικες που φροντίζουν παιδιά (2020). Αθήνα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Σχολικής Ψυχολογίας & Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ [εδώ]
  • Χρήσιμες συμβουλές για τη διαχείριση των σχέσεων με τα παιδιά τώρα που μένουμε σπίτι, από την Άρτεμις Κ. Τσίτσικα, Αναπλ. Καθηγήτρια Παιδιατρικής – Εφηβικής Ιατρικής, Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ, Επιστ. Υπεύθυνης Μονάδας Εφηβικής Υγείας (ΜΕΥ), Β ́ Παιδιατρικής Κλινική Παν/μίου Αθηνών, Νοσοκομείο Παίδων «Π & Α Κυριακού» και τον Σπύρο Μιχαλέα, Επιστημονικό Συνεργάτη Εργαστηρίου Ιστορίας Ιατρικής & Ιατρικής Δεοντολογίας, Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Κρήτης [εδώ]
  • Χατζηχρήστου, X., Υφαντή, Θ., Λαμπροπούλου, Κ., Λιανός, Π., Γεωργουλέας, Γ., Αθανασίου, Δ., Φραγκιαδάκη, Δ., Μίχου, Σ. (2020). ΕπαναΣυνδεόμαστε στο σπίτι: Οι δικές μας ιστορίες. Δραστηριότητες ενδυνάμωσης κοινωνικών και συναισθηματικών δεσμών στην οικογένεια για την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των παιδιών σε περιόδους που έχει ανασταλεί η λειτουργία των σχολείων λόγω έκτακτων συνθηκών. Αθήνα: Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ [εδώ]
  • Χατζηχρήστου, X., Υφαντή, Θ., Λαμπροπούλου, Κ., Λιανός, Π., Γεωργουλέας, Γ., Μίχου, Σ., Φραγκιαδάκη, Δ., Αθανασίου, Δ. (2020). Μένουμε σπίτι….Συνδε-Δεμένοι. Προτάσεις για την ψυχολογική υποστήριξη οικογενειών, παιδιών και εφήβων κατά τη διάρκεια παραμονής στο σπίτι λόγω των προληπτικών μέτρων για τον κορωνοϊό – Covid-19. Αθήνα: Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ [εδώ]
  • Χατζηχρήστου, X., Υφαντή, Θ., Λαμπροπούλου, Κ., Λιανός, Π., Γεωργουλέας, Γ., Μίχου, Σ., Φραγκιαδάκη, Δ., Αθανασίου, Δ. (2020). Χατζηχρήστου, X., Υφαντή, Θ., Λαμπροπούλου, Κ., Λιανός, Π., Γεωργουλέας, Γ., Φραγκιαδάκη, Δ., Αθανασίου, Δ. (2020). Συζητώντας και στηρίζοντας τα παιδιά και τους εφήβους για τον Covid-19: Χρήσιμες επισημάνσεις για γονείς. Αθήνα: Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ [εδώ]

Για εκπαιδευτικούς

  • Οδηγίες ΕΟΔΥ για:
    – Εκπαιδευτικούς [εδώ]
    – Νηπιαγωγεία [εδώ]
    – Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση [εδώ]
    – Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση [εδώ]
    – Περίπτωση κρούσματος COVID19 σε σχολική μονάδα [εδώ]
  • «Για τους εκπαιδευτικούς που κάνουν τη μετάβαση στις νέες μεθόδους διδασκαλίας». Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία. Οι τρέχουσες συνθήκες μας αναγκάζουν σε μια ξαφνική, σχεδόν βίαιη, μετάβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είτε με την ασύγχρονη μορφή της, είτε με τη μορφή διαδικτυακών μαθημάτων. Η πίεση είναι μεγάλη, ειδικά για όσες και όσους δεν είχαν την ανάλογη εξοικείωση στο παρελθόν. Η αλλαγή του τρόπου, του περιεχομένου και των «υλικών» διδασκαλίας θέτει υψηλές απαιτήσεις ως προς τον χρόνο εργασίας, την «εφευρετικότητα» και την υπομονή εκπαιδευτικών και μαθητών/φοιτητών, εν μέσω μιας κατάστασης που δοκιμάζει, ούτως ή αλλιώς, την ψυχική αντοχή όλων μας. Να μερικές σκέψεις συμβουλές που ίσως βοηθήσουν [εδώ]
  • Κουρμούση, Ν., Κούτρας, Β., Κουνενού, Κ. (2020). «Βήματα για τη ζωή: Οδηγός για το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς τον καιρό της πανδημίας». Εγχειρίδιο Εκπαιδευτικού για το Νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις Δημοτικού (4-8). Αθήνα: Παιδαγωγικό Τμήμα Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., Σοκόλη. Περιλαμβάνει: α) Θεωρητική εισαγωγή και γενικές πρακτικές οδηγίες και β) Προτεινόμενες δομημένες διδασκαλίες για τις πρώτες ημέρες με το άνοιγμα των σχολείων [εδώ]
  • Χατζηχρήστου, X., Υφαντή, Θ., Λαμπροπούλου, Κ., Λιανός, Π., Γεωργουλέας, Γ., Αθανασίου, Δ., Φραγκιαδάκη, Δ., Μίχου, Σ. (2020). Καλώς ήρθαμε στο σχολείο! Έντυπο για την ψυχοκοινωνική στήριξη και προσαρμογή των μαθητών στη νέα σχολική χρονιά κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19. Αθήνα: Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ [εδώ]
  • Χατζηχρήστου, X., Υφαντή, Θ., Λαμπροπούλου, Κ., Λιανός, Π., Γεωργουλέας, Γ.,Αθανασίου, Δ., Φραγκιαδάκη, Δ., Μίχου, Σ. (2020). Επιστροφή στο σχολείο και ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας μετά από το διάστημα παραμονής στο σπίτι στην περίοδο της πανδημίας COVID-19. Χρήσιμες επισημάνσεις και έντυπα δραστηριοτήτων. Αθήνα: Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ [εδώ]
  • Χατζηχρήστου, X., Υφαντή, Θ., Λαμπροπούλου, Κ., Λιανός, Π., Γεωργουλέας, Γ., Φραγκιαδάκη, Δ., Αθανασίου, Δ., Μίχου, Σ. (2020). ΕπαναΣυνδεόμαστε στο Σχολείο: Οι e-ιστορίες στην τάξη. Χρήσιμες επισημάνσεις για τη μετάβαση στην ηλεκτρονική τάξη και τη διαχείριση συζητήσεων που είναι πιθανό να προκύψουν σε σχέση με τη δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε & Δραστηριότητες ενδυνάμωσης κοινωνικών και συναισθηματικών δεσμών στην ηλεκτρονική τάξη για την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας μαθητών σε περιόδους που έχει ανασταλεί η λειτουργία των σχολείων λόγω έκτακτων συνθηκών. Η περίπτωση του Covid-19. Αθήνα: Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ. Έντυπο [εδώ] Έντυπα των δραστηριοτήτων [εδώ]
  • Χατζηχρήστου, X., Υφαντή, Θ., Λαμπροπούλου, Κ., Λιανός, Π., Γεωργουλέας, Γ., Μίχου, Σ., Φραγκιαδάκη, Δ., Αθανασίου, Δ. (2020). Συζητώντας και στηρίζοντας τους μαθητές για τον Covid-19: Χρήσιμες επισημάνσεις για εκπαιδευτικούς και σχολεία. Αθήνα: Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ [εδώ]

Για εθελοντές

  • «Οδηγός ψυχοκοινωνικής στήριξης για εθελοντές κατά την πανδηµία του Covid-19». Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ιατρική Σχολή, Α’ Ψυχιατρική Κλινική, Διευθυντής Χαράλαμπος Παπαγεωργίου, Καθηγητής Ψυχιατρικής, Διευθυντής Α΄ Ψυχιατρικής Κλινικής ΕΚΠΑ, Μαρίνα Οικονόμου, Καθηγήτρια Ψυχιατρικής. Ο παρακάτω οδηγός παρέχει ενημέρωση σχετικά με τις ψυχοκοινωνικές παραμέτρους που σχετίζονται με τον Covid-19 και προτείνει μεθόδους που μπορούν να εφαρμοστούν, μέσα από τη φαρέτρα της ψυχιατρικής και των ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων. Οι πληροφορίες που ακολουθούν είναι χρήσιμες για όσους, με πνεύμα φιλαλληλίας, συνδράμουν εθελοντικά και έρχονται αντιμέτωποι με το βάρος του να προσφέρουν από τη μια πλευρά και να επιβιώνουν μέσα σε συνθήκες πανδημίας από την άλλη [εδώ] και [εδώ]

Για παιδιά

  • Οδηγίες ΕΟΔΥ για μαθητές [εδώ]
  • Μέτρα Προστασίας. Η ασφαλής λειτουργία των σχολείων έχει θεμελιώδη σημασία, ώστε να προληφθεί κατά το δυνατόν η διασπορά του κορωνοϊού στον χώρο των σχολείων. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να ακολουθούνται πάντα τα παρακάτω μέτρα προστασίας [εδώ]
  • «Η Ηρωίδα μου είσαι Εσύ». Ένα βιβλίο που εντάσσεται στο πλαίσιο δράσεων της Ομάδας Αναφοράς για την Ψυχική Υγεία και την Ψυχοκοινωνική Στήριξη σε Καταστάσεις Έκτακτης Ανάγκης της Μόνιμης Δι-Υπηρεσιακής Επιτροπής (Inter-Agency Standing Committee Reference Group on Mental Health and Psychosocial Support in Emergency Settings – IASC MHPSS RG). Το έργο έλαβε τη στήριξη ειδικών από τους φορείς μέλη της IASC MHPSS RG σε παγκόσμιο, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο, καθώς και γονέων, φροντιστών, εκπαιδευτικών και παιδιών σε 104 χώρες. Διαμορφώθηκε ένα πλαίσιο θεμάτων στα οποία θα αναφερόταν η ιστορία αξιοποιώντας αποτελέσματα ενός ερωτηματολογίου. Μέσω της αφήγησης το βιβλίο έγινε γνωστό σε παιδιά σε αρκετές από τις χώρες που έχουν επηρεαστεί από τον COVID-19. Η ανατροφοδότηση από τα παιδιά, τους γονείς και τους φροντιστές χρησιμοποιήθηκε για την επιμέλεια και την επικαιροποίηση της ιστορίας [εδώ]
  • «Γεια σου, με λένε Κορώνα!» Ο Σύνδεσμος Ελλήνων Ψυχολόγων μετέφρασε και επιμελήθηκε στα Ελληνικά το παιδικό εγχειρίδιο της Βελγίδας ψυχολόγου Lies Scaut. Η ιστορία γράφτηκε για να βοηθήσει τα παιδιά να ενημερωθούν για τον κορονοϊό, να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, να μοιραστούν τις απορίες τους για ό,τι τα μπερδεύει, να βρουν λύσεις για να αντιμετωπίσουν το φόβο, το θυμό, το άγχος και τη λύπη [εδώ]
  • «Κορωνοϊός». Ένα βιβλίο για τα παιδιά, από τον βραβευμένο, ανεξάρτητο, εκδότη παιδικών βιβλίων Nosy Crow, σε εικονογράφηση του Axel Scheffler και κείμενα των Elizabeth Jenner, Kate Wilson & Nia Roberts. Η επιστασία του βιβλίου έγινε από τον καθηγητή Graham Medley του London School of Hygiene & Tropical Medicine και τη συνεργασία δύο δασκάλων και ενός παιδοψυχίατρου [εδώ]
  • «Οδηγός για μικρούς μικροβιοεξολοθρευτές!». Eικονογράφηση: Νίκος Γιαννόπουλος, εκδόσεις Παπαδόπουλος [εδώ]
  • «Το όνομά μου είναι κορονοϊός». Manuela Molina, μτφ. Χαρά Σφέτσα [εδώ]

    Βίντεο
  • Ενημερωτική καμπάνια για την ασφαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς [εδώ]
  • «Επιστρέφουμε στο Σχολείο, Μένουμε Υγιείς!» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση [εδώ]
  • «Επιστρέφουμε στο Σχολείο, Μένουμε Υγιείς!» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση [εδώ]
  • «Πολεμάμε τον Ιό, Πολεμάμε τον Φόβο!» Διεπιστημονική ομάδα ΚΟΙ.ΚΕ.ΨΥ.ΠΕ.. Βίντεο για τη διαχείριση του φόβου της αρρώστιας, με αφορμή την πανδημία του COVID-19. Απευθύνεται σε παιδιά, αλλά και σε γονείς [εδώ]
  • «Ο κορονοϊός από το διάστημα» Sci Fi ZIZanimation – Quarantine Edition. Υλοποιήθηκε σ’ ένα διαδικτυακό περιβάλλον μάθησης από 27 Απριλίου έως 13 Μαΐου 2020 και συμμετείχαν έφηβοι μαθητές [εδώ]
  • «Covid-19 | Animation Video Cartoon». Ενημερωτικό βίντεο – UNICEF [εδώ]
  • «Ο ROBert μιλά στα παιδιά για τον κορωνοϊό». Ενημερωτικό βίντεο – Playmobil [εδώ]
  • «Ο ROBert μιλά στα παιδιά για το κάλυμμα μύτης – στόματος». Ενημερωτικό βίντεο – Playmobil [εδώ]
  • «Κορωνοϊός, ο πονηρός ταξιδευτής». Ενημερωτικό βίντεο – Picou Picou [εδώ]
  • «5 Ήρωες στην τάξη μας». Παρουσίαση ηρώων [εδώ]
  • «Το στέμμα ή η κορώνα του βασιλιά». Μια ιστορία υποστήριξης για τον Κορονοϊό. Διαβάζει ο Στέλιος Πελασγός [εδώ]
  • «Μια φορά κι έναν καιρό ήταν η ζωή» – «Οι φρουροί του οργανισμού» [εδώ]
Φτιάξε site στο WordPress.com
Ξεκινήστε
Αρέσει σε %d bloggers: